1 דקות קריאה
חוסן מתחילים - גוף, קשיבות ותרגילים מחברים

בדפים הבאים נביא מידע ותרגילים, חלקם טכנים, חלקם מעולם הגלישה. מידע זה לכאורה אינו קשור לטיפול רגשי או לעבודה קבוצתית אבל מבחינתנו, בשיטה שלנו, הקשר קיים ומאפשר לא רק שיפור במיומנות הגופנית אלא הטמעה של הנקודות שאנחנו מעבירים בסדנאות החוסן ואף בטיפול שלנו. 

לפיכך, נתחיל מהשיח על התאמה גופנית, חיזוק הקשר שלנו עם הגוף, קשיבות - mindfulness' וכן רכישת מיומנויות וידע רלוונטים שיחזרו לנו את תחושות השליטה והביטחון. אפילו אם "לא הבנת" את הקשר לסרטון - הרווח יגיע, גם אם זה רק תרגול גופני בסיסי - הרווחת..

נמשיך, בסדנה או בתרגולים שנמליץ לקיים בבית - על דרך מסויימת להיכנס לעומקם של גלים, לעומקה של החוויה שלך ולהטמיע את הרווחים של גוף ונפש שיש בשיטה שלנו.  

גלישת גלים כדרך לפיתוח קשיבות ומודעות עצמית

מעבר להיותה ספורט ימי מרתק ומאתגר, גלישת הגלים מפתחת קשיבות ומודעות עצמית. 

תהליך לימוד גלישת הגלים מעמיד בפוקוס משאבים גופניים, קוגניטיביים ורגשיים שיכולים להשפיע לטובה על חיי היום יום. 

קשיבות, היא יכולת התמקדות מודעת בהווה, ומודעות עצמית, היא היכולת להבין ולפרש את הרגשות והמחשבות שלנו, הן כישורים חיוניים לתחום זה. סדנת חוסן בעזרת גלישת גלים אצלנו מחדדת את מיומנויות אלו באופן מעשי ומעניקה כלים לקידום אישיותי וגם רוחני. כן, גם חיבור רוחני שנדגיש דרך הקשר לטבע, לדבר הגדול הזה שנקרא ים, כדוגמא.

בגלישת גלים, הקשיבות מתבטאת ביכולת להתמקד ברגע הנוכחי ולהתעלם מרעשי הרקע. הגולש נדרש להיות נוכח עם כל החושים: להביט באופן אקטיבי למציאת הגל המתאים, להאזין לקול הים ולהרגיש את המים. על הגולש להגיב במהירות לשינויים בסביבתו הדינמית ולהפעיל שיקול דעת כשהוא מקבל החלטות בשברירי שניות. התמקדות זו מצריכה אימון ופיתוח של יכולת הקשיבות. 

מודעות עצמית בעת לימוד גלישה מודעות עצמית היא מרכיב חשוב נוסף שלנו בסדנאות החוסן דרך גלישת גלים. הגולש מתבקש להכיר את גבולותיו, כוחותיו ונקודות התורפה של עצמו. הוא מתמודד עם פחדים, למשל מהגלים הגדולים, ולומד לשלוט על תגובות הגוף שלו. תהליך זה מחייב חיבור עמוק לעצמיות ולתחושות הפנימיות, המאפשר לגולש לפעול בהרמוניה עם הים וגליו. לשלוט על מה שאני יכול/ה לשלוט, לשחרר מה שאין בשליטתי, להתאים ציפיות ביחס ליכולות שלי כרגע, למה שנכון לי ממש כרגע, אלו דוגמאות לנקודות שנעסוק בהן בסדנה.

תרגול מיומנויות בסביבה דינמית הים הוא סביבה חיצונית דינמית, פחות מוכרת לרובנו ואולי אף בלתי צפויה, הדורשת מהגולש לתרגל קשיבות ומודעות עצמית במציאות משתנה בלי הפסקה.

כל יציאה למים היא הזדמנות לפתח את אותן מיומנויות בהתמודדות עם מצבים חדשים. מוכנים ...?

זהו אחד מהרווחים שנדגיש בלמידה שלנו ובהתמודדות עם האתגרים שהים מציב.