לשחרר את המדליסט שבי  - תרגילים מנטלים להישגים ובריאות נפשית

הכנה מנטאלית ,בשיטתי, מתחילה בהבהרת התמונה, חידוד הכוחות שנאגרו וסקירת הטכניקות והמיומנויות המנטאליות שנרצה להוסיף ואולי להוריד מסדר היום ההישגי. בכדי להמחיש מצורפים פה תרגילים מנטאלים שמצאתי משמעותיים עבורי, השילוב של המודל הנרטיבי עם פסיכולוגית ההישג הם הרקע התיאורטי. בניית הסיפור שלך עצמך להצלחה.

בכדי להמחיש אביא דוגמאות משיטות שסייעו לי בחלקים המנטלים כמאמן נבחרת השייט הפרלימפית עד ריו 2016. כמובן שכלים אלו רלוונטים לכל ענף ולכל מי שמעוניין בהישג.

ניתן לקיים אותם בסדרה קצרה של תרגול מנטלי בקליניקה ובזום. 

מוזמנים ליצור קשר ולשפר את עצמך.

הרעיון הוא לטפל מייד, עיבוד כעת ולא להוסיף משקל מיותר שיצרוך מאמץ מיותר לפרוק אותו בהמשך הקריירה.

שאלון מקדים – מיפוי לחצים (גוף / משפחה / חברה / יעדים ?) ראוי להתחיל את ההכרות במיפוי ומדידה שנוכל לאמוד לאן הגענו ומה היעדים שלפננו בדיוק. 

מיומנויות - יש  שפע של מיומנויות שאפשר לקחת לעולם ההישגי, שיטות וטריקים לויסות מתח וניהולו. נשימות, מיינדפולנס, ניהול מחשבות... המון שיטות. אביא דוגמא נוספת של מיומנות בשליטה בשפת גוף וליתר דיוק - חיוך מנצח, ראו לדוגמא את שפת הגוף של רוברט שמידט ב - 5 אולימפיאדות.    לייזר: ניצח 2 זהב + 1 כסף, בסטאר ניצח 1 כסף+ 1 ארד. 

אבל מה נחוץ לך ? איזו מיומנות נחוצה לך בשלב הזה?

הבחירה בהכשרה למיומנויות שונות שכאלו - מותאמת לספורטאי/ת, מציע לשים לב לא להעמיס מיומנויות מנטאליות על מצע לא חזק דיו. שילוב של מיומנויות עם תרגילי עומק (כמו בדוגמאות בתרגולים הבאים) יבטיח הצלחה: 

“תרגול משפטי כוח להכנה מנטאלית:

 "I never lose. I either win or learn. ― Nelson Mandela

הכרת ציר "גוף – נפש" בשעת עמימות ולחץ (מע' עצבים, ואגוס), למידת מונחים מובילים והכרת ציר "גוף-מתח-נפש" שלך, הסגנון שלך מהביולוגיה ועד ההתנהגות בתחרות.

תרגיל "גורמי סיכון – מנטליים" (לדוגמא - פאסיביות / הפתעות) - מחוץ ובתוך התחרות, ראו הסרטון לדוגמא לניתוח שכזה:


תרגיל רף אי הוודאות שלי

תרגיל הערכה עד כה, המקומות הבטוחים שלי, ניתוח הצלחות

תרגול עוגנים מנטלים

תרגיל המחויבות שלי, בהמשך עם מאמן ואחרים.

תרגילי הפניית קשב - הפניית הקשב לפי אימון נדרש וכן תהליך אימון בכל אחד מהמימדים (פנימי-חיצוני / רב-צר)

להכיר גורמי לחץ כמו שהם, כולל השפעתם על הגוף למשל על הספורטאית המעוטרת ביותר בארהב, 5 אולימפיאדות, 12 מדליות אולימפיות, השחיינית היהודיה Dara Torres, שמספרת על לחץ, הפרעת אכילה, פסוראיזיס, גיל, האשמות ולחץ סביבתי וחזרה לקריירה אולימפית (Once Upon a Comeback) בגיל 41 כאישה, אמא, ספורטאית על. Dara משתפת על כוחה של חשיבה חיובית בחייה.

תרגילים נוספים שאמליץ עליהם:

תרגיל הגמישות המחשבתית שלי: ביחד נתבונן בתגובות שלך ל... שינוי מסלול, פסילה, רוח משוגעת, ביטול תחרות, דחיה בשעות / ימים, השפעת זרם, גורמים שאינך מכיר, מזא - עננים, תקלות ציוד, מחוץ למים: החלטות מועדון, החלטות נבחרת, לחץ מההורים, שינוי מאמן.