1 דקות קריאה
סקרנות ומציאות נוספת



סקרנות, דמיון, חקר ושאלת שאלות הם בין המשאבים הזמינים לנו ביותר להתמודדות ,גם בתקופת הקורונה ובסגר. השאלות שאני מוצא שמסייעות לי קשורות לעולמות התוכן שאני אוהב, שמניעים אותי. 

סקרנות שאציע היא אינה בריחה למציאות חלופית, אלא חיבור למציאות נוספת.

סקרנות והתעניינות בתחום שמעבר לעולם הקורונה ,למשל, אינה בריחה מהמציאות של הקושי והסגר אלא מתן מקום להתחבר למציאות שמתקיימת במקום אחר.

כרגע אני לא יכול להיות שם פיזית אבל ברבדים אחרים בוודאי שכן, יש לי "מה לקחת משם". הסקרנות היא כלי טיפולי שאנו עושים בו שימוש מתמיד בקליניקה, בשאלת שאלות וגם במשחק בארגז החול.

כך למשל ,בימים אלו ממש, נוכל לתת לסקרנות שלנו למקד אותנו, להעניק לנו קצב, התרגשות ושאיפות בעלות תקווה ומעוף. הסקרנות והחקר האישי מרחיבים את החיבורים שלנו מעבר לחדשות או ידיעות שאתרי אינטרנט דוחפים לנו.  במקום לקבל בהזנה את המידע המוצמצם והמעובד אנחנו בסך הכל שואלים שאלות, מתעניינים בדברים שלוקחים אותנו למחוזות של דמיון ויוצרים מהם משהו. 

סקרנות היא משאב חשוב בחיי שגרה ובתקופות לחץ.

הסקרנות, היא מרחב לחוסן.

יש לה שפע של דרכים לסייע לנו, אציין אחת מהן - 

מצאתי את עצמי נעזר המון בסקרנות שלי לאורך השנים ובוודאי שבתקופת הקורונה. סקרנות שלי מופנית לחיבור בין האדם לטבע, למשל.

לשם כך - בחנתי מודלים של התמודדות דרך ספורט אקסטרים למשל וחיברתי לאורה של הסקרנות את הדברים שאני מתנהל בעזרתם בחיי עד כה לאתגרים הנדרשים כרגע.  

ב"ים יבשה" אציע לתת לסקרנות מרחב, לרענן את הדמיון, את החיפוש והחקר בשאלות שונות בנושאים הקרובים לליבך, לעגן את זה ביצירה כלשהי, ליצור משהו חדש משלך.  

סקרנות היא משאב.

דוגמא אחת שלי - סקרנות בהקשר של האלמנט האנושי בתחרויות השייט המורכבות בעולם 2020-2021. (נא להקליק על הקישור למעבר למצגת)